G'Day Mate - Reisverslag uit Hornsby, Australië van Floor Westendorp - WaarBenJij.nu G'Day Mate - Reisverslag uit Hornsby, Australië van Floor Westendorp - WaarBenJij.nu

G'Day Mate

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

23 Februari 2014 | Australië, Hornsby

Lieve allemaal,

Ik ben veilig aangekomen in Sydney, Ian heeft me opgehaald vanaf het vliegveld dus dat was heel prettig!
Mijn reis was redelijk voorspoedig, een half uur vertraging op Schiphol, die we in de lucht al snel hadden ingehaald. Ik zat gelukkig naast een dunne, lekker ruikende, aardige meneer! ;)
Abu Dhabi, was warm en volgens mij was het spitsuur. De medewerkers waren vriendelijk, tot bij de bagagecheck. Alles werd op de band gegooid en je werd praktisch door het beveiligingspoortje geduwd. Eenmaal in het vliegtuig duurde het nog 2 uur voordat we eindelijk opstegen. Hierna duurde het nog anderhalf uur voordat ik wat te drinken kreeg. Ik had ontzettende dorst, omdat ze mijn flesje water bij de gatecheck hadden weggegooid. Hierna was het een prettige vlucht met vriendelijke bemanning, die ons de vertraging en de dorst liet vergeten. Ook hier zat ik naast een vriendelijke jongen, Oliver, hij loopt drie maanden stage bij een makelaarsbedrijf in Sydney. We hebben contactgegevens uitgewisseld, zodat we misschien nog zouden kunnen meeten in Sydney. Leuk om gelijk vriendelijke mensen te ontmoeten die eigenlijk op hetzelfde avontuur gaan. Uiteindelijk werd ook deze vertraging voor een groot deel ingehaald en werd de vertraging een half uur. Als je eenmaal boven Australië vliegt, denk je heerlijk ik ben er bijna, maar nee je moet nog vijf uur.
Voor Clementine, het eten aan boord was prima en je krijgt ook snacks tussendoor! ;)
Eenmaal op Sydney Airport, moet je redelijk lang wachten voordat je door de visumcheck heen bent. Hierna mocht ik mijn bagage ophalen en gelukkig was mijn koffer er! :) Daarna word je een rij ingestuurd en word je of helemaal niet gecheckt, of door een hond gecheckt, moet je bagage door de röntgen of word je bagage geopend. Ik werd besnuffeld door een lieve kleine beagle.
Vanaf Sydney Airport is het nog 45 minuten rijden naar Hornsby.
Susan en Ian hebben een prachtig huis, met praktische en jungle in hun achtertuin, ik noem het maar zo, omdat je veel dieren hoort in de ochtend.
Ik heb mijn eigen kamertje en badkamer, Susan en Ian zijn ontzettend gastvrij en willen het graag naar mijn zin maken.

Vannacht heb ik niet echt geslapen, vijf uur, hierna was ik klaarwakker tot half zeven vanmorgen. Ik mocht van mijzelf nog een uur slapen en daarna moest ik opstaan zodat mijn jetlag niet zo erg zou zijn.
Na geskyped te hebben met papa en mama, lekker onder de douche geweest en ontbeten te hebben zijn Susan en ik naar de winkel gegaan. Ik heb een Australisch telefoon nummer, maar ik ben nog steeds via de sms of whatsapp bereikbaar op mijn Nederlandse nummer. Na rustig te hebben gewinkeld zijn we met Pepper, de husky gaan wandelen door de bush. Het was warm maar het is goed te doen.

We hebben net muesli gemaakt, Susan stond erop dat ik goede, noot-vrije muesli zou hebben voor mijn ontbijt als ik dat gewend was. Zoals ze zelf zegt, she is my Australian mother.

Liefs!

  • 01 Maart 2014 - 22:51

    Stella:

    ha Floor,
    fijn dat je goed bent aangekomen!. Leuk zo'n grote hond om lekker mee te gaan wandelen!
    Hans heeft zijn mobieltje door de wc gespoeld nadat hij jou een sms had gestuurd toen je net in het vliegtuig zat! Het is hier nu zo'n 8 graden overdag, dus ook best wel lekker weer (als het droog blijft).
    Schtijf je gauw weer eens,
    knuffel
    Stella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 6508

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 29 Juni 2014

Minor

Landen bezocht: