Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floor Westendorp - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Floor Westendorp - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

08 Maart 2014 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Inmiddels zijn we al weer een week verder en ben ik vergeten mijn reisverslag te schrijven.

Het weekend in Durras was prachtig! Vooral zondag, heerlijk weer, lekker gezwommen. De golven zijn wel heel hoog hier en komen best plotseling!
Maandag was ik erg moe, we waren zondagavond laat terug en ik was redelijk verbrand in mijn gezicht. Maandagochtend waren we vroeg op werk. Iedereen op werk vroeg zich af waar ik de zon had gezien, hier hadden ze vier dagen alleen regen.

Dinsdag ben ik thuis gebleven en heb ik pizza gemaakt, deze was goed gelukt! (ze hebben gevraagd of ik morgen weer pizza wil maken, omdat er mensen komen eten!) Woensdag ben ik met de trein naar Sydney gegaan.
Nadat ik foto's van mijn geheugenkaart had verwijderd, moest ik hem opnieuw formatteren! Aangezien het nacht was voor Maud kon ik haar niet vragen hoe dit moest dus heb ik het zelf gegoogled! Hierdoor had ik inmiddels een half uur vertraging opgelopen. Snel alles gepakt en naar het station gelopen, halverwege kwam ik erachter dat ik mijn camera was vergeten! DOM!! Ik ben teruggegaan om deze te halen.
Eenmaal op het station was een retourtje 7 dollar, dit is redelijk goedkoop. Het is ongeveer 45 minuten met de trein en we reden met de trein over Harbour Bridge. Vanaf het station ben ik naar Observatory Hill gelopen, vanuit hier kon je prachtig de stad en Harbour Bridge zien. Hierna ben ik naar The Rocks gelopen, ik ben er nog niet helemaal achter wat dit is maar goed de volgende keer dan maar. Ik heb hier wel kaarten en water gekocht, halverwege de dag kwam ik erachter dat de meneer alleen mijn water heeft afgerekend. Oeps! Ik had ze echt gegeven en hij had ze al verpakt dus hij was het vergeten. Scheelt me weer een paar dollar! Hierna kwam ik bij the ferry's and The Queen Victoria! Wat een mega cruiseschip is dat! Ik heb nog nooit zo'n groot schip gezien. Na lekker in het zonnetje mijn appeltje hebben gegeten en wat te hebben gedronken, jaja gezond hier! Ben ik via de haven naar The Opera House gelopen. Het was een ontzettend mooie, zonnige wel een iets wat warme dag. Na The Opera House ben ik via de Botanical Gardens naar de stad gelopen. In het Queen Victoria Building heb ik een salade gegeten. Rondgelopen in het gebouw, wat overigens prachtig is met heel veel dure winkels. Na wat rond gewandeld te hebben ben ik weer naar Hornsby gegaan, inmiddels was het ook al 17.00 uur. Net toen ik het station in Sydney binnen liep begon het te regenen. Susan heeft me opgehaald op weg van het station naar huis. Al met al was het een mooie dag! http://nos.nl/op3/artikel/619352-de-rolwolken-van-sydney.html

De rest van de week heb ik gewerkt en was het niet zo heel bijzonder, ik mag meekijken op verschillende afdelingen zodat ik zoveel mogelijk kan leren. Wel blijft mijn onderzoekje natuurlijk op de geriatrie afdeling.
Oh ja! Afgelopen maandag hadden we een crimineel op de kraamafdeling! Heel gek verhaal, maar hij werd onder de douche gevonden en had blijkbaar gaande weg in verschillende kantoren ingebroken en besloot te gaan douchen op de kraamafdeling. Hij was een bekende van de politie dus zij hebben hem gearresteerd.

Vandaag (zaterdag) heb ik mijn kamer schoongemaakt de was gedaan en in de zon gelegen, niet zo heel interessant dus. We hebben gegeten in de Blue Gum Pub, erg gezellig en lekker! Nu nog een kopje thee en dan maar weer naar bed. Redelijk moe, ik ben ook vandaag weer begonnen met hardlopen, valt niet mee in deze hitte maar goed.

Heel veel liefs en tot snel!

  • 13 Maart 2014 - 13:25

    Clementine:

    Wat eeen super leuke foto!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floor

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 576
Totaal aantal bezoekers 6511

Voorgaande reizen:

21 Februari 2014 - 29 Juni 2014

Minor

Landen bezocht: